Just Panelas vækstrejse i USA

Just Panela steg 38% i omsætning inden for de første 45 dage. 

Company Logo
Related Tags

Introduktion til Just Panela

Just Panela blev grundlagt i 2013 og begyndte med et møde i Colombia i 2010, hvor founderen opdagede Panela, en uraffineret form for rørsukker. Founderen så hurtigt potentialet, som et økologisk alternativ til kunstige sødestoffer og stærkt forarbejdet sukker i USA. Dermed sigtede Just Panela mod at introducere dets unikke smag og tekstur på det amerikanske marked. 

Virksomhedens mål er at erstatte konventionelt sukker på tværs af forskellige sektorer, herunder specialkaffe og -te, mad- og drikkevareprodukter, bagning og foodservice.

Udfordringen

Just Panela stod over for udfordringen med at introducere og popularisere panela på et marked, der var domineret af raffineret sukker. 

De var nødt til at sætte spørgsmålstegn ved og ændre forbrugernes opfattelse af sukker og præsentere panela som et bedre og sundere alternativ.

Strategi og udførelse

Rejsen for at øge Just Panelas markedsandel involverede flere strategiske trin:

  • Oprindeligt var Just Panelas produkter begrænset til keywords fra en enkelt kategori. Ved at udvide til tre underkategorier kunne vi ramme et bredere udvalg af søgeord og øge synligheden i områder med større søgevolumen.
  • Kampagner med dårligt performende søgeord blev isoleret og optimeret, hvilket førte til forbedret performance, samt bedre udnyttelse af annonceringsbudget og dermed en bedre bundlinje.
  • Med udvidelsen til nye nicher blev indholdet skrevet om fra bunden med fokus på de forskellige kundegruppers bevidstheds niveau.
  • Brugen af Amazons annonceringsværktøjer blev implementeret ved at graduere søgetermer med salg fra Auto/Broad til exact match og sikre, at budgetallokeringen var tilstrækkelig til heldagsdækning, også på dage med høj søgning.

Resultaterne

Just Panela oplevede en stigning i salget på 38 % inden for de første 45 dage. 

Brandet, der befinder sig inden for kategorien dagligvarer og gourmetmad, satte sig et mål om at fordoble sin omsætning inden udgangen af november. 

Succesen blev tilskrevet skræddersyede løsninger og ud-af-boksen-tænkning, som er afgørende for særprægede produkter som Just Panela.

Fokus i perioden fra Januar 2023 til September var fokus på at hæve omsætningen. Fra September og fremefter var fokus på at hæve AOV (Average Order Value)

Konklusion

Just Panelas casestudie er et bevis på styrken ved strategisk markedspositionering og adaptiv digital markedsføring på Amazon. 

Ved at omdefinere sin tilgang til søgeordsmålretning, kampagnestyring og indholdsstrategi lykkedes det Just Panela at udfordre det konventionelle sukkermarked. 

Deres historie fremhæver vigtigheden af at forstå og tilpasse sig markedsdynamikken og beviser, at skræddersyede strategier er nøglen til succes i specialiserede produktkategorier.

Other posts

Ecooking

Læs hvordan vi hjalp Ecooking med at lancere deres skønhedsprodukter på Amazon på tværs af Europa.

Read more

Airofit

Fokus var på at hæve hele kategorien "Breathing Trainers" for at skabe et større marked.

Read more