Fokus var på at hæve hele kategorien "Breathing Trainers" for at skabe et større marked.
Airofit er et innovativt åndedrætstræningssystem, der kombinerer modstandstræning for åndedrætsmusklerne med en tilpasset mobilapp, der giver feedback og sporer fremskridt.
Det tilpasser sig individuelt til brugeren baseret på personlige data og forbedrer lungekapacitet, åndedrætsstyrke samt understøtter afslapning og mindfulness.
Airofit er globalt anerkendt og sælges i 56 lande, og sæger primært igennem sin webshop, Amazon og partnerskaber.
Airofit påbegyndte en ambitiøs rejse for at hæve deres omsætning og markedsandele i USA, herunder blev Amazon en primær omsætningsgren og efter 365 dage endte Amazon US med at stå for 60% af den samlede omsætning fra USA.
Stadig med fokus på at være profitable hele rejsen igennem.
På et relativt Blue Ocean-marked for åndedrætstrænere stod Airofit over for udfordringen med at skabe efterspørgsel og etablere en solid tilstedeværelse på markedet. Dermed var udfordringen at holde sig profitabel imens at den organiske rangering af produkterne steg højere for at opnå endnu højere omsætning.
Ved hjælp af data fra kampagner og forretningsrapporter blev Airofits Amazon-performance analyseret og afsløret:
For at erobre det amerikanske marked lancerede Airofit en mangefacetteret Amazon-strategi:
Airofits strategiske Amazon-tilgang førte til:
Airofits succescase på Amazon US understreger effekten af strategisk e-handelsplanlægning og digital markedsføring for skandinaviske brands til yderligere vækst globaltset. Tilgangen til Amazon, understøttet af flere forskellige softwares for løbende research og optimering samt en kundecentreret oplevelse, gjorde det muligt for Airofit at sikre sig betydelige markedsandele og fortsat vækst.
Just Panela steg 38% i omsætning inden for de første 45 dage.