With the number of competitors in the marketplace, getting noticed on Amazon search results can become challenging. Understanding how Amazon search engine optimization works is crucial for SEO services for Amazon to ensure your listings' success.
Seller Interactive can make a difference in your Amazon business. We are an Internet marketing agency that understands how to rank your product in the popular marketplace. Our consultants are the experts when it comes to SEO. From understanding the Amazon A10 algorithm to optimizing the relevant keywords, our team is ready to help you sell on Amazon.
En typisk konverteringsrate på en Amazon listing er ekstremt højt. 66% starter deres kunderejse på Amazon. Kunderne besøger Amazon, når de skal handle. Sammenlignet med webshops, hvor at man er yderst tilfreds med en konverteringsrate på 3%.
Ecookings europæiske ekspansion på Amazon
Læs hvordan vi hjalp Ecooking med at lancere deres skønhedsprodukter på Amazon på tværs af Europa.
Heading
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Ecooking, et dansk hudpleje brand kendt for sine økologiske højkvalitetsprodukter i Danmark og dermed har fokus i 2023 at udvide mod det store udland, ønsket var at teste nye markeder af på Amazon og dermed efterfølgende en større indsats i de lande, som viste potentiale og efterspørgsel.
Målet var at udnytte Amazons omfattende rækkevidde for at nå nye europæiske markeder, samtidig med at man opretholder sit engagement i kvalitet og kundetilfredshed.
Udfordring
De primære udfordringer omfattede:
Lancering af brandet på et konkurrencepræget marked med store, veletablerede konkurrenter. Researchen blev udviklet gennem en performance-rapport, der bestemte hvilke produkter der skulle prioriteres og i hvilke lande.
Udvikling af en kompleks stregkode-strategi for at holde styr på værdikæden Amazon uden at forstyrre eksisterende detailpartnerskaber.
En omfattende og kompleks logistisk operation for produktfordeling i hele Europa, med fokus på UK og Tyskland.
Opsætning og optimering af brandets produkter på på 6 europæiske Amazon-markedspladser.
Løbende optimering af PPC annoncering på tværs af 6 forskellige europæiske markeder.
Strategisk tilgang
For at overkomme disse udfordringer blev følgende tiltag iværksat:
Implementering af et strategisk stregkodesystem for at skelne produkter solgt på Amazon fra dem, der leveres til fysiske butikker for dermed at kunne kontrollere priser.
Udarbejdelse af en logistikplan for at strømline forsendelse, opbevaring og levering, sikre effektiv distribution i UK, DE og de andre europæiske lande. Fokus på en effektiv run-rate på 75-90 dages vare opbevaring for at undgå gebyrer og maksimere fleksibilitet i fordelingen af varer efter efterspørgsel.
Gennemførelse af en målrettet lanceringsstrategi, der muliggjorde Ecookings debut i 6 europæiske lande på Amazon, tilpasset til hvert regionalt markeds nuancer. Herunder UK, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien og Polen.
Min approach forløb på følgende måde:
Større omfattende vejledning i kontoopsætning og optimering af produktlistings på Amazon på tværs af de europæiske markeder af i alt 16 produkter.
Udførelse af omfattende research for at forbedre organisk reach , søgeplaceringer og bedst performance betalt keywords og søgetermer.
Opsætning og håndtering af PPC-annoncering for at øge salget og dermed stige i ranking for bedre organiske placeringer - samtidig med at fokusere på en profitabel vækst.
Kontinuerlig optimering af listings på A+ content, produktbilleder & videoer, keywords mm. for at sikre, at produktlistings blev optimeret i overensstemmelse med markedsudviklingen.
Resultater
De strategiske initiativer resulterede i imponerende vækst:
Over 150% stigning i samlet salg på tværs af alle markedspladser i den seneste 30-dages periode.
Konsekvent positiv vækst, med en markant stigning 40% i Q4, 2023.
Tyskland: Kontinuerlig vækst på 55% af omsætningen i en 6 måneders periode.
Vækststrategien omfattede yderligere europæiske markeder som Frankrig, Italien, Spanien og Polen, alle med lovende procentvise stigninger, især i de seneste måneder med en gennemsnitlig vækst på 19%
Konklusion
Ecookings strategiske fremstød på Amazon, førte til en betydelig procentvis stigning i salget og styrkede brandets tilstedeværelse i Europa. Dette initiativ sikrede ikke kun nye markeder, men også satte scenen for fortsat vækst og supportede en internationaliseringsstrategi internt hos Ecooking.